Odpady komunalne z nieruchomości niezamieszkałych
UWAGA!!!
Urząd Gminy Kobylanka ponownie informuje, że:
Zgodnie z art. 6 ust 1 pkt. 2 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2024r. poz. 399 t.j.) właściciele nieruchomości, którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy (tj. sklepów, warsztatów, hoteli, instytucji, szkół i innych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą), wykonując obowiązek określony w art. 5 ust. 1 pkt 3b obowiązani są do posiadania umów na odbiór odpadów komunalnych zawartych z gminną jednostką organizacyjną lub przedsiębiorcą, który jest uprawniony do odbioru odpadów komunalnych oraz posiada wpis do Rejestru Działalności Regulowanej.
Aby wypełnić obowiązek określony w art. 6 ust. 1c ww. ustawy, postanowienia umowy muszą zapewnić odbiór wszystkich frakcji odpadów komunalnych oraz odpowiednią częstotliwość odbioru zgodnie z wymaganiami określonymi w regulaminie utrzymania czystości i porządku w gminie oraz w sposób określony w przepisach wydanych na podstawie art. 4a ust. 1
Informujemy, że jeżeli Państwa obecna umowa nie spełnia ww. wymagań, to znaczy nie obejmuje wszystkich frakcji selektywnych, tj. co najmniej:
- papier,
- szkło,
- tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe wielomateriałowe i metale,
- bioodpady,
i/lub odbiór odpadów nie jest wykonywany z minimalną częstotliwością określoną w regulaminie, tj.:
- niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie,
- frakcje selektywne – nie rzadziej niż raz w miesiącu,
prosimy o niezwłoczną zmianę umowy i dostosowanie jej do wymogów prawa.
W przypadku gdy nieruchomość posiada dwie części: przeznaczoną na części mieszkaniowe oraz przeznaczoną na działalność gospodarczą, właściciele nieruchomości powinni zawrzeć odrębną, dodatkową umowę na wywóz odpadów komunalnych niewytworzonych w gospodarstwie domowym. Właściciele nieruchomości mieszanych zobowiązani są wobec powyższego do: złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi do Urzędu Gminy – na część zamieszkałą oraz do zawarcia indywidualnej umowy na część niezamieszkałą, na której prowadzona jest działalność gospodarcza. Zgodnie z art. 6 j ust. 4 a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2024 r., poz. 399 t.j.) dopuszcza się, w przypadku prowadzenia w części lokalu mieszkalnego obsługi biurowej działalności gospodarczej, uiszczanie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w ramach opłaty dotyczącej nieruchomości zamieszkałej.
Niedopuszczalnym jest mieszanie odpadów komunalnych z gospodarstwa domowego z odpadami komunalnymi z działalności gospodarczej.