Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego
na lata 2014-2020

Oś Priorytetowa: 2 Gospodarka niskoemisyjna

Działanie: 2.2 Zrównoważona multimodalna mobilność miejska i działania adaptacyjne łagodzące zmiany klimatu w ramach Strategii ZIT dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego

 

Umowa o dofinansowanie nr RPZP.02.02.00-32-0008/17 zawarta w Szczecinie
w dniu 22 czerwca 2020 r. pomiędzy Województwem Zachodniopomorskim a Gminą Kobylanką

 

Tytuł Projektu:

Budowa punktu przesiadkowego wraz z zapleczem parkingowym przy stacji kolejowej w miejscowości Reptowo

 

Cele Projektu:

Celem ogólnym projektu jest poprawa poziomu i jakości życia społeczności lokalnej oraz ograniczenie zanieczyszczenia powietrza w miastach i obszarach funkcjonalnych, poprzez przyspieszony rozwój efektywnych form transportu publicznego, mających wpływ na ograniczenie emisji CO2 oraz łagodzenia negatywnego oddziaływania na środowisko.

Cele szczegółowe realizacji projektu:

  1. Poprawa poziomu i jakości życia mieszkańców Gminy Kobylanka poprzez budowę miejsc parkingowych i centrum przesiadkowego przy stacji w Reptowie do końca 2021 roku.
  2. Zmniejszenie emisji zanieczyszczeń na terenie Gminy Kobylanka poprzez przekierowanie transportu samochodowego osobowego i zbiorowego na połączenia kolejowe do końca 2021 roku.

 

Zakres rzeczowy Projektu:

Inwestycja polegająca na budowie układu komunikacyjnego węzła przesiadkowego ma na celu wykonanie układu komunikacyjnego umożliwiającego sprawne korzystanie z przebudowanej stacji PKP Reptowo poprzez umożliwienie szybkiej i sprawnej wymiany pasażerskiej pomiędzy przedmiotowym układem komunikacyjnym oraz stacją PKP.

Zaprojektowane w ramach projektu rozwiązania umożliwiają poprawę bezpieczeństwa i organizacji ruchu wszystkich uczestników ruchu drogowego oraz zwiększenie ilości miejsc postojowych przy jednoczesnym uwzględnieniu wymogów ochrony środowiska. Realizacja projektu poprawi dostępność przyległego terenu, uporządkuje ruch pieszy i poprawi warunki komunikacji samochodowej. Dodatkowo projekt przewiduje poprawę odwodnienia poprzez budowę urządzeń odwadniających.

W ramach budowanego węzła przesiadkowego zaprojektowano 98 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych, w tym 5 miejsc dla niepełnosprawnych. Dodatkowo zaprojektowano wydzielone z jezdni miejsca parkingowe dla autobusów, taksówek oraz miejsca w formule Kiss&ride. Miejsca postojowe dla autobusów oraz Kiss&ride zostały powiązane z ciągiem pieszym połączonym z peronem przystanku kolejowego. Zaprojektowane ciągi piesze umożliwiają sprawne i bezpieczne przemieszczanie się pieszych w obrębie węzła przesiadkowego oraz peronów kolejowych. Węzeł przesiadkowy posiadać będzie również skomunikowanie z projektowanym w ramach przebudowy stacji PKP Reptowo przejściem podziemnym.

W ramach projektu planowana jest realizacja następujących zadań:

  1. Budowa pętli autobusowej dla autobusów i busów.
  2. Budowa pozostałych elementów architektury punktu przesiadkowego, które powiążą funkcję komunikacyjną planowanej inwestycji z istniejącym układem komunikacyjnym.
  3. Budowa parkingu dla samochodów.
  4. Budowa zadaszonego miejsca parkingowego na rowery B&P i motorowery.
  5. Budowa ciągów pieszojezdnych.
  6. Wyposażenie centrum przesiadkowego we wszelkie niezbędne elementy służące obsłudze podróżnych (ławki, stojaki, tablice, elementy małej architektury itp.).
  7. Budowa instalacji teletechnicznych, sanitarnych i wodociągowych.

 

Wskaźniki Projektu

Wskaźniki produktu (rok docelowy – 2021)

  1. a) Liczba wybudowanych obiektów „parkuj i jedź” –1 szt.,
  2. b) Liczba miejsc postojowych w wybudowanych obiektach „parkuj i jedź” – 98 szt.,
  3. c) Liczba miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych w wybudowanych obiektach „parkuj i jedź” – 5 szt.,
  4. d) Liczba wybudowanych obiektów „Bike&Ride” – 1 szt.,
  5. e) Liczba stanowisk postojowych w wybudowanych obiektach „Bike&Ride” – 44 szt.,
  6. f) Liczba wybudowanych zintegrowanych węzłów przesiadkowych – 1 szt.

 

Wskaźniki rezultatu (rok docelowy – 2022)

  1. a) Szacowany roczny spadek emisji gazów cieplarnianych – 42,00 tony równoważnika CO

 

Źródła finansowania Projektu:

* Wartość całkowita Projektu – 3 329 096,15 PLN

* Dofinansowanie (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) – 2 600 000,00 PLN (78,1%)

* Wkład własny –729 096,15 PLN (21,9%)

 

Okres realizacji Projektu:

01.10.2017 – 31.12.2021